سیس وب

فال-فال روزانه-طالع بینی-fal
سیس وب

فال-فال روزانه-طالع بینی-fal

سیس وب

فال-فال روزانه

عاشق این مردها نشوید!

چهارشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۸، ۰۳:۴۷ ق.ظ

 

ازدواج بامرد خودشیفته

عاشق مردان خود شیفته نشوید

 

اگر حرف و حدیث های خانه شما به شوهرتان ختم می شود، اگر هر برنامه و تفریحی دارید جزو علاقه مندی های شخص شخیص اوست و احساس می کند دنیا به وجود آمده تا او روی آن قدم بردارد. احتمالا درگیر رابطه با مردی خودشیفته شده اید. چطور می شود از این رابطه جان سالم به در برد؟

ویژگی مردان خودشیفته
1- مرد خودشیفته بسیار اغواگر است و هر کاری انجام می دهد که در نظر دیگران منحصر به فرد جلوه کند. البته اغواگری آن ها کاملا سطحی است.

2- مرد خودشیفته به احساسات، افکار و عقاید شما احترام نمی گذارد. هر چیزی که بگویید و به خودتان هم ارتباط داشته باشد، از طرف او قابل پذیرش نیست.

3- همیشه همه چیز باید درباره مرد خودشیفته و برای او باشد. خواسته ها و نیازهای او در هر حالتی اولویت دارد و همه کارها باید حول محور آرزوها و امیال او برنامه ریزی شده و حتی همه مکالمات هم باید درباره او باشد.

4- مرد خودشیفته به قوانین دیگران احترام نمی گذارد. او خود را بالاتر از هر قانونی می داند و نمی تواند خودش را وادار به تبعیت از آن ها کند.

5- اگر درباره مسائل و مشکلات خودتان با مرد خودشیفته حرف بزنید، به شدت بی حوصله و عصبی می شود. خصوصا اگر این مشکلات به نوعی به رفتار خود او ارتباط داشته باشد. در این وضعیت او چنان قاطعانه به شما حمله می کند که در نهایت این شما هستید که باید عذرخواهی کنید.

6- مرد خودشیفته شما را تحقیر می کند تا خودش را بالا ببرد. او هیچ وقت شما را در موقعیت بالاتر یا مساوی خود نمی بیند و قبول نمی کند. او دنبال زنی است که بتواند کنترلش کند و به او زور بگوید

7- مرد خودشیفته کنترل گر است. زمانی که فرد خودشیفته احساس می کند کنترل زندگی همسرش را از دست داده، اولین واکنش او خشم بسیار زیاد است؛ چون او با کنترل گری همیشه خود را در موضع قدرت قرار می دهد.

8- مرد خودشیفته نیاز بسیاری به توجه دارد. او همیشه باید در مرکز توجه شما باشد و هر کاری که انجام می دهد، مورد توجه قرار گرفته و از طرف شما تایید و تشویق شود.
 
محبوب برای دیگران، آزاردهنده برای همسر
مردان خودشیفته رفتاری نسبتا مشابه با یکدیگر دارند. البته در همه موارد، آزار و اذیت آن ها فیزیکی نیست، بلکه می توانند این کار را به صورت کلامی انجام دهند. مردان خودشیفته می توانند مدیری برجسته یا یک پزشک متخصص باشند، اما رفتارهای آن ها در محیط خانه، دیگران را آزار می دهد.

شاید برای تان عجیب باشد که چرا همسر خودشیفته شما، محبوب دیگران است و کسی به اندازه شما از دستش حرص نمی خورد؟ علتش این است که مردان خودشیفته همسر خود را آزار می دهند و در شرایط بسیار سخت روحی و عاطفی رها می کنند و تنها می گذارند.

مردان خودشیفته مدام همسر خود را متهم می کنند که بزرگ نمایی می کند یا دچار اشتباه شده است. همین مسئله باعث می شود که همسرشان به شدت نسبت به افکار و رفتارهای خودش دچار شک و تردید شود.

خودشیفته ها و آزارگری کلامی
اگر شما با یک خودشیفته ازدواج کرده اید که از نظر مالی یا حرفه ای بسیار موفق است، باید بدانید که آزار و اذیت او به مرحله فیزیکی کشیده نخواهد شد چون ممکن است آبرو و اعتبار اجتماعی اش از بین برود و هر چیزی را که به دست آورده، از دست بدهد. او برای آزار دادن شما فقط از کلمات و بعضی رفتارهای خاص استفاده می کند تا ردی از خودش به جا نگذارد.

چرا خودشیفته ها همسرانی آزارگرند؟
سوال این است که چرا همسرتان فقط با استفاده از کلمات می تواند چنین تاثیر روی شما بگذارد؟ پاسخ بسیار ساده است؛ چون او شما را به خوبی می شناسد و به همین خاطر به راحتی «کلید» شما را می زند. به معنای دیگر او ارزش های شما و چیزهایی را که در مورد خودتان دوست دارید، می داند و از تمام چیزهایی که درباره شما می داند استفاده می کند تا به شما آسیب بزند.

زمانی که یک مرد آزارگر به صورت کلامی و احساس به نقاط قدرت شما حمله می کند، علتش این است که آن چیزی که در مورد شما وجود دارد و شما را منحصر به فرد می کند، به او آسیب می زند. او به راحتی شما را به خاطر کسی که هستید، سرزنش می کند. حالا متوجه شدید که چقدر بودن در کنار یک خودشیفته سخت است و چطور اعتماد به نفس شما را کاهش می دهد و باعث می شود که به خودتان و همه تصمیماتی که در زندگی تان می گیرید، شک کنید.

شاید این رفتارهای او برای تان بسیار مخرب باشد، اما تا این تاکتیک مورد علاقه مردان خودشیفته است، مرد خودشیفته از این روش استفاده می کند، چون برایش تاثیرگذار است و خوب جواب می دهد. مردان خودشیفته چیزی از همدلی یا مراقبت ای حمایت از همسرشان نمی دانند و فقط می خواهند همیشه بالا باشند.

چطور از رابطه با مرد خودشیفته آزار نبینید؟
مرد خودشیفته فکر می کند که همیشه درست می گوید و به خود حق می دهد که هر کاری دوست دارد، انجام دهد. برای اینکه بتوانید با این مشکل مواجه شوید، بهتر است اول رفتارهای آسیب زای همسرتان را شناسایی کنید و ببینید که او چگونه با این رفتار می خواهد شما را تخریب کند. شاید در ابتدا صحبت کردن در مورد احساسات تان با همسر خودشیفته روش خوبی به نظر برسد، اما مرد خودشیفته یاد گرفته که به فرد دیگری جز خودش اهمیت ندهد؛ بنابراین بهتر است به یک روان شناس مراجعه کنید. در ضمن این نکته را نیز بدانید که افراد خودشیفته به راحتی به روان شناس مراجعه نمی کنند ولی شما این کار را شروع کنید تا خودتان کمتر آزار ببینید.

 

منبع:ماهنامه  همشهری تندرستی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
چت چت روم چت روم فارسی چتروم آهنگ جدید مهراد جم اهنگ های آرون افشار تمام آهنگ های رضا بهرام دانلود آهنگ عید نوروز 99 آهنگ بی کلام آهنگ بندری جدید شاد آهنگ کردی شاد آهنگ های پرطرفدار جدید اهنگ شاد جدید